Przedsiębiorco, czy jesteś gotowy na zmiany?

innowacje nowoczesne technologie konferencja havas media group

„Innowacje to nie jest serwis contentowy dla parówek, innowacja to jest wybuch, coś co wywraca rynek do góry nogami. Innowacja wymaga bycia na krawędzi” – mówił Dominik Komar podczas konferencji Havas Media Group pod hasłem „Are you ready to change?”.

Zmiany są nieuniknione, rozwój jest opcjonalny

Havas Media Group Conference to cykliczne wydarzenie organizowane już od 11 lat. Tegoroczna edycja, która miała miejsce 23 maja, skupiała się przede wszystkim na konsumencie XXI wieku – jego oczekiwaniach wobec marek i potrzebach, jakie współczesne przedsiębiorstwa powinny spełniać. W Warszawie zgromadzili się specjaliści od komunikacji, marketerzy, przedstawiciele świata biznesu, a także nowoczesnych technologii. Wszyscy oni kładli nacisk na zmieniającą się rzeczywistość i konieczność dostosowania się do zmian, które – jak dowodziła Ania Jakubowski – są nieuniknione i niezbędne. Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group, pokazała natomiast badania, dowodzące, że współczesny konsument żyjący w świecie technologii, czuje się coraz bardziej zdezorientowany, a jego decyzje zakupowe są bardzo impulsowe. Wychodzenie na przeciw tym zjawiskom jest niezwykle ważne, by zachować stabilną pozycję na rynku. W jaki sposób to robić? Udostępniając konsumentom łatwe w odnalezieniu informacje, wykorzystując sztuczną inteligencję czy technologię voice search, w którą już teraz inwestuje Havas Media Group wraz z DBI Poland oraz firmą Wandlee, wprowadzając pierwszego na świecie asystenta głosowego.

Natłok danych

Kolejnym wyzwaniem, z jakim przyjdzie się zmierzyć przedsiębiorstwom już za chwilę, będzie ogromna ilość danych, które trzeba będzie przetworzyć. Według prognoz DBI Poland, w 2025 r. będziemy produkować 163 zettabajtów  danych, czyli 10 razy więcej niż obecnie. Marketing danych, oparty o analizy musi zatem funkcjonować w ramach jednego ekosystemu danych i informacji o organizacji – dowodziła Wiola Łada-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland.

Inwestycja w CSR

Prowadząc biznes we współczesnym świecie nie można zapominać o CSR (ang. corporate social responsibility), czyli biznesie odpowiedzialnym społecznie. Anna Drewniak, Consulting Director w Havas PR Warsaw, wskazała podczas konferencji najciekawsze trendy i oczekiwania konsumentów w tym zakresie. Należą do nich równe zaangażowanie kobiet, seniorów, osób niepełnosprawnych, cudzoziemców, a także wpływ i odpowiedzialność za zmiany klimatu. Dla konsumentów ważna jest także transparentność w świecie pełnym fake newsów.

 

Źródło: Newseria.pl